18 jan Nieuwe huisstijl.
Do Modus vernieuwt haar huisstijl en logo.
Heuglijk nieuws! Architectenbureau Do Modus kon gisteren allerhande vieren. Schitterende cijfers, de tiende verjaardag van de vennootschap en de vernieuwing van haar huisstijl en logo. Kortom, het afgelopen decennium werd in schoonheid afgesloten. Met de jaren zijn we in ons vak, in onze dienstverlening en volumes gegroeid. We reflecteerden ook en stelden vast dat het oude logo onze eigenheid niet meer helemaal uitdrukte. De harmonie, betrokkenheid, eerlijkheid en creativiteit wilden we ook naar onze huisstijl vertalen. Daarom gaven we No nonense design de opdracht tot vernieuwing.
Waarvoor staan huisstijl en logo?
Het uitgangspunt van het logo is de oorsprong van onze naam. Do Modus betekent: ‘ik geef de maat aan’, verwijzend naar onze optimale afstemming, benutting, beleving en verbeelding in onze architectuur. Zoals een dirigent een muziekstuk zal begeleiden, zorgt een architect ervoor dat alle middelen en mensen op elkaar afgestemd worden en op het juiste moment ingezet. Met die metafoor zijn we voor het logo aan de slag gegaan. De moderne vorm van dirigeren is regisseren. De producer gaat een muziekstuk in harmonie brengen door de sliders/schuifknoppen op zijn mengpaneel op precies de juiste plaats te zetten. Deze sliders inspireerden ons voor de grafische vormgeving van het logo. De merkbeleving van Do Modus straalt nu tegelijk een grote dosis realiteit uit, maar ook creativiteit.